Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Szerkezetintegritás

#Rövid szakmai képzés   #Műszaki   #Nyitott  
Képzés célja
a szerkezetintegritás rendszerének és az élettartam gazdálkodás dimenzióinak szisztematikus bemutatása, a törésmechanikai elméletek áttekintése, a törésmechanika alkalmazása a biztonság / kockázat megítélésében és az üzemidő hosszabbítás területén
Képzési idő
20 óra
Képzés helyszíne
Miskolci Egyetem
Bővebb leírás

Bővebb bemutatás:

  • igénybevételi módok és igénybevételek: statikus, kvázistatikus, ismétlődő és dinamikus
  • méretezés, ellenőrzés szilárdsági jellemzőkre: a hagyományos és a törésmechanikai méretezés, ellenőrzés, az anyagvizsgálati mérőszámok és azok megbízhatósága
  • dimenziók az élettartam gazdálkodásban: anyagszerkezettani, tervezési, üzemeltetési és módszertani megközelítések
  • a törésmechanika célja és feladatai; a törésmechanikai vizsgálatok általános kérdései; a terjedő repedés méretének mérési módszerei
  • lineárisan rugalmas törésmechanika: törési szívósság, fáradásos repedésterjedés, feszültségkorróziós repedés; képlékeny törésmechanika: kritikus repedésszétnyílás, törési szívósság, R-görbe; dinamikus törésmechanika: dinamikus törésmechanikai mérőszámok, repedésmegállás
  • törési biztonság, esettanulmányok
  • üzemidő meghosszabbítás: lehetőségek és korlátok

A képzésért felelős: Gépészmérnöki és Informatikai Kar, Anyagszerkezettani és Anyagtechnológiai Intézet, <span style="color: rgb(68, 68, 68); font-family: Calibri, sans-serif, " mongolian="" baiti",="" "microsoft="" yi="" "javanese="" text",="" "yu="" gothic";="" font-size:="" 14.6667px;="" white-space-collapse:="" preserve;"="">Szakmai felelős: Prof. Dr. Lukács János; e-mail: janos.lukacs@uni-miskolc.hu

Minimális és maximális létszám: min 5 fő, max 30 fő

A képzés tervezett indítása: igény szerint bármikor

Kinek ajánljuk? - szerkezetek üzemeltetésével, élettartamával foglalkozó szakemberek; az esettanulmányok a képzésben résztvevők (szűkebb) szakmai területéhez rugalmasan tematizálhatók